You are now leaving GSK’s website

This link will take you to a non-GSK website. GSK does not recommend, endorse or accept liability for sites controlled by third-parties.

Continue

Go back

Μύθος 1

ΜΥΘΟΣ 1 12

«Η ακμή προκαλείται από βρώμικο δέρμα και κακή υγιεινή»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Η ακμή δεν προκαλείται από έλλειψη καθαριότητας του δέρματος - τα στίγματα αναπτύσσονται στο στρώμα του δέρματος όπου δεν μπορεί να φτάσει το πλύσιμο. Στην πραγματικότητα, το πολύ συχνό πλύσιμο του δέρματος μπορεί να κάνει το πρόβλημα χειρότερο.

ΜΥΘΟΣ 2 6

«Η εφαρμογή περισσότερων φαρμάκων από ό,τι συνιστάται θα κάνει την ακμή μου να εξαφανιστεί ταχύτερα»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Η χρήση περισσότερων φαρμάκων από αυτά που έχουν συνταγογραφηθεί δεν θα κάνει την ακμή σου να φύγει πιο γρήγορα και θα μπορούσε μάλιστα να κάνει το πρόβλημα χειρότερο προκαλώντας υπερβολική ξηρότητα, έκκριση σμήγματος ως αντίδραση και άλλες παρενέργειες, όπως ο ερεθισμός του δέρματος.

Μύθος 2
Μύθος 3

ΜΥΘΟΣ 3 12

«Το να πατάς τα σπυράκια σου θα τα κάνει να εξαφανιστούν γρηγορότερα»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Το να πιέζεις ή να πατάς τα σπυράκια σου θα επιδεινώσει την ερυθρότητα και το πρήξιμο και θα αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ουλών.

ΜΥΘΟΣ 4 6

«Η χρήση μη κατάλληλων προϊόντων καθαρισμού μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ακμής»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Τα λειαντικά προϊόντα καθαρισμού, τα σφουγγάρια ή τα μαντηλάκια μπορεί να κάνουν την ακμή σου χειρότερη, επειδή δημιουργούν μικροσκοπικές γρατζουνιές και κενά που επιτρέπουν στα βακτήρια να εισέλθουν στο δέρμα σου. Αντ' αυτού, χρησιμοποίησε ένα ήπιο καθαριστικό δύο φορές την ημέρα (και μετά τη γυμναστική) εφαρμόζοντάς το με τα δάχτυλά σου.

Μύθος 4
Μύθος 5

ΜΥΘΟΣ 5 17

«Η κακή διατροφή μπορεί να προκαλέσει ακμή»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις που να καταδεικνύουν ότι η κατανάλωση τροφίμων όπως η σοκολάτα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα ή τα λιπαρά τρόφιμα έχει αντίκτυπο στην ακμή. Ωστόσο, μια διατροφή πλούσια σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, λαχανικά και φρούτα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ακμής. Ο περιορισμός των υδατανθράκων και των λιπαρών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της νόσου 17

ΜΥΘΟΣ 6 12

«Η ηλιοθεραπεία θα βελτιώσει την ακμή σου»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Το φυσικό φως του ήλιου μπορεί να έχει θετική επίπτωση στην ακμή. Ωστόσο, η UV ακτινοβολία επιβαρύνει την ακμή σου και μπορεί να προκαλέσει υπερμελάγχρωση. Είναι σημαντικό να αποφύγεις το solarium. Φρόντισε να χρησιμοποιείς πάντα ένα μη φαγεσωρογόνο αντιηλιακό και να φοράς προστατευτικό ρουχισμό όταν βγαίνεις στον ήλιο. Ρώτησε τον δερματολόγο σου για το κατάλληλο αντιηλιακό προϊόν.

Μύθος 6
Μύθος 7

ΜΥΘΟΣ 7 12

«Η ακμή είναι μεταδοτική»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Η ακμή δεν είναι μεταδοτική, οπότε δεν μπορείς να την μεταδώσεις ή να την κολλήσεις από κάποιον άλλο.

ΜΥΘΟΣ 8 19

«Τα αντισυλληπτικά χάπια θα χειροτερεύσουν την ακμή»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Τα αντισυλληπτικά χάπια μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να βελτιώσουν την ακμή, είτε πρόκειται για φλεγμονώδη (κόκκινο και πρησμένο δέρμα) είτε για μη φλεγμονώδη ακμή. Αφορούν όμως κυρίως την ορμονοεξαρτώμενη ακμή.

Μύθος 8
Μύθος 9

ΜΥΘΟΣ 9 6

«Η χρήση make-up θα κάνει την ακμή σου χειρότερη»

ΓΕΓΟΝΟΣ

Αν και είναι αλήθεια ότι ορισμένοι τύποι make-up μπορούν να κάνουν την ακμή σου χειρότερη, υπάρχουν εξιδεικευμένα μη φαγεσωρογόνα make-upγια τα οποία ρώτησε τον δερματολόγο σου.

 

Βιβλιογραφία

  1. http://www.webmd.com/skinproblemsandtreatments/cysticacne
  2. Krakowski A. et al., 2008. Practical Considerations in Acne Treatment and the Clinical Impact of Topical Combination Therapy. In: Pediatric Dermatology 25, pp. 1-14
  3. Yentzer et al., 2010. Acne vulgaris in the United States: A descriptive epidemiology. Cutis, 86: 94-99.
  4. Habif T et al., 2017. Acne, Rosacea, and Related Disorders. In: Skin Disease Diagnosis and Treatment. Elsevier pp. 217-253
  5. Morelli et al.,2011. Acne. In: Nelson textbook of pediatrics 19th edition Elsevier pp. 2322-2328
  6. https://www.aad.org/public/diseases/acne-and-rosacea Accessed on 17 January 2019
  7. Ritvo et al., 2011. Psychosocial judgements and perceptions of adolescents with Acne vulgaris: A blinded, controlled comparison of adult and peer evaluations. Biopsychosocial Medicine), 5: 11.Woodward I., Advanced Practice Nursing e journal.2002; 2(2)
  8. https://www.livestrong.com/article/79444-vitamins-clear-acne/ Accessed on 17 January 2019
  9. Goodman G., American Clinical Dermatology Journal, 2009; 10 Suppl 1-16. Accessed on 17 January 2019
  10. https://www.acne.org/how-to-shave.html Accessed on 17 January 2019
  11. https://www.nhs.uk/conditions/acne/ Accessed on 17 January 2019
  12. https://www.niams.nih.gov/health-topics/acne#tab-living-with Accessed on 17 January 2019
  13. https://oureverydaylife.com/551877-do-swimmers-have-more-acne-breakouts.html Accessed on 17 January 2019
  14. https://www.livestrong.com/search/?search=things%20that%20make%20acne%20worse
  15. Bhate K, AND Williasm H.C,. British Journal of Dermatology doi 10.1111/bjd.12149
  16. Aghasi M. et al., Clinical Nutrition, 2017; 1-9
  17. https://www.healthline.com/health/does-chocolate-cause-acne#1 Accessed on 17 January 2019
  18. Archer et al., 2012. Guidance on the diagnosis and clinical management of acne. Clinical and Experimental Dermatology, 37: 1-6
  19. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/acne/expert-answers/birth-control-pills-for-acne/faq-20057892 Accessed on 17 January 2019

Αυτές οι πληροφορίες προορίζονται για γενική πληροφόρηση και ενημέρωση του κοινού και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή δερματολόγου.